Maatschappelijke inhakers in oktober
Alle maatschappelijke inhaakmomenten voor oktober op een rijtje
1 oktober 2020/door Gemma Steeman
10 eigenschappen van goede content
Goede content blijft jarenlang relevant voor je doelgroep en levert veel traffic op.
12 september 2020/door Gemma Steeman
Maatschappelijke inhakers in september
Alle maatschappelijke inhaakmomenten voor september op een rijtje
1 september 2020/door Gemma Steeman
Wat is goede content?
Wat is goede content en waarom is het zo belangrijk?
12 augustus 2020/door Gemma Steeman
10 empathische woorden voor op je landingspagina
Deze 10 woorden doen wonderen voor je bezoekersaantallen en je conversie.
12 juli 2020/door Gemma Steeman
Content batchen: hoe je vele uren kunt besparen bij het schrijven van blogs
Slimmer werken: in een paar uur per maand al je content klaar!
15 mei 2020/door Gemma Steeman
Hoe zorg je ervoor dat lezers je content delen?
Er zijn 7 triggers die ervoor zorgen dat mensen jouw content wíllen delen.
8 mei 2020/door Gemma Steeman
Merkcommunicatie met maatschappelijke betrokkenheid tijdens het coronavirus
7 creatieve advertenties met maatschappelijke betrokkenheid, oa. Ajax, Nike, McDonalds en Starbucks
18 april 2020/door Gemma Steeman
22 beste tools om online je kennis bij te spijkeren #corona
Kom sterker uit deze coronacrisis en maak slim gebruik van de vrijgekomen tijd in je agenda.
17 april 2020/door Gemma Steeman
Content & corona: online marketing in tijden van crisis
Online marketing in tijden van crisis: is het ongepast om nieuwe content te maken?
19 maart 2020/door Gemma Steeman
Conversie verhogen: ruim je website op als Marie Kondo
Een opgeruimde website is goed voor je conversie en draagt bij aan een goed
16 februari 2020/door Gemma Steeman
Heeft jouw content Martin Luther King-kwaliteit?
Stijg boven de massa uit: 5 dingen die je kunt leren van de iconische speech van Martin Luther King
17 januari 2020/door Gemma Steeman
Wat is het geheim van een succesvolle inhaker?
Wist je dat inhakers 3x vaker worden gedeeld dan andere content.
18 december 2019/door Gemma Steeman
Meer volgers (en vooral de juiste!): 7 tips voor non-profit
Non-profit? Met deze 7 tips krijg je snel meer volgers
5 oktober 2019/door Gemma Steeman
Content maken in minder tijd? Herken deze 6 tijdslurpers!
Content maken is tijdrovend. 6 tips om content te maken in minder tijd
25 augustus 2019/door Gemma Steeman
Content maken voor kinderen en/of jongeren
Schrijven voor kinderen en jongeren is het ultieme webschrijven: kort, visueel en overzichtelijk.
24 augustus 2019/door Gemma Steeman
Opvallen met visual storytelling (in 60 minuten)
Beluister de ultieme tip voor iedereen die wil experimenteren met visuele content!
4 juli 2019/door Gemma Steeman
Een tijdschrift is een reden om even offline te gaan, zonder prikkels en afleiding.
Een magazine is een bron van rust in drukke tijden. Voor hoogwaardige educatieve content liggen hier grote kansen.
8 juni 2019/door Gemma Steeman
Toon Meer

Blog over contentmarketing en purposemarketing.

Contentmarketing is het maken, publiceren en verspreiden van content – zoals blogs, vlogs, podcast, nieuwsbrieven en berichten op sociale media – die aansluit op de wensen van je doelgroep.

De gedachte hierachter is dat wanneer je dit consistent doet, mensen jou gaan zien als een expert op je vakgebied.

Wat is een contentstrategie?

Je contentstrategie zijn de keuzes die je hierbij maakt. Het is een plan waarin je vastlegt hoe jouw content gaat bijdragen aan jouw zakelijke doel én aan dat van je doelgroep.

  • Op welke doelgroep richt je je?
  • Naar welke informatie is jouw doelgroep op zoek?
  • Welke verlangens hebben zij?
  • Hoe kies je een mix van on- en offline middelen en welke (sociale) media zet je in?

Contentmarketing met purpose

Behalve een masterplan op het gebied van content, is het belangrijk om vanuit een purpose te werken.

Contentmarketing met een purpose betekent dat je aan je publiek laat zien hoe jouw bedrijf of organisatie een verschil maakt voor mens, milieu of maatschappij.

Op die manier help je mensen om voor jou te kiezen.

Mensen willen een keuze maken die past bij hun identiteit. Daarmee geef je ze het gevoel dat ze van betekenis kunnen zijn, dat ze iets kunnen veranderen aan de wereld, dat ze ertoe doen en impact kunnen hebben. Ze laat mensen voelen dat ze onderdeel zijn van een positieve beweging.

De purpose is dus het hart van je contentmarketing.