10 empathische woorden om te gebruiken op je landingspagina

Wil je een goede landingspagina schrijven? Dan is de 1e alinea vaak het moeilijkste. Want dat is de plek waar bezoekers zichzelf moeten herkennen. Ze moeten denken: hé, dit gaat over mij. Als je op die plek de juiste emotie oproept, doet dat wonderen voor je conversie. Deze 10 empathische woorden helpen daarbij.

Waarom empathische woorden?

Dat heeft te maken met de werking van ons oerbrein. Daarin worden aankoopbeslissingen genomen. En aankoop mag je breed zien: het is óók de beslissing om een e-book te downloaden, een handtekening te zetten onder een petitie of een donatie te doen aan een non-profit organisatie.

Contentstrategie voor sociale ondernemers en purpose brands

Door: Gemma Steeman
content, copy & conversie voor betekenisvolle merken

Het oerbrein doet maar één ding: beloning afwegen tegen pijn.

  • Is de beloning groter dan de pijn? Dan komen we in actie
  • Hoe groter de beloning is, hoe groter de pijn mag zijn
  • De pijn mag dus hoog zijn, mits de beloning groter is

Kortom, het oerbrein reageert op emotie en niet op ratio.

Het gebruik van empathische woorden triggeren dus het oerbrein en verleiden jouw publiek om verder te lezen.

Waar zet je die empathische woorden?

In de 1e alinea van je landingspagina. Want dat is de plek waar bezoekers zichzelf moeten herkennen. Ze moeten denken: hé, dit gaat over mij.

Probeer op die plek hun probleem of hun pijn onder woorden te brengen. Waar zitten ze mee? Waar liggen ze van wakker?

  • Omschrijf het probleem
  • Ga in op de gevolgen van het probleem
  • Wat gebeurt er als de lezer er niets aan doet?
  • Welke gevolgen heeft dat voor zijn/haar bedrijf, de wereld, organisatiedoelstellingen, inkomsten, gezondheid of geluk?

    Gebruik deze 10 empathische woorden op je landingspagina

    • Worstelen
    • Lastig vinden
    • Voorkomen
    • Ertegenaan lopen dat
    • Gefrustreerd zijn met
    • Ploeteren
    • Vastlopen in
    • Graag … willen, maar het moeilijk vinden om…
    • Meemaken dat
    • Teleurgesteld zijn over
    • Merken dat het in de praktijk niet meevalt om…

    Ontvang een compleet script om een onweerstaanbare landingspagina te schrijven

    Heb je de aandacht van je publiek? Dan zou de rest van je landingspagina moeten functioneren als een glijbaan. Wie er eenmaal op zit, kan niet meer stoppen.

    Maar een glijbaan met bobbels, dat glijdt niet lekker. Om te converteren, moet je pagina dus enorm logisch zijn opgebouwd. De volgorde van je alinea’s is allesbepalend.

    Deelnemers aan mijn online masterclass ‘Onweerstaanbare teksten’ ontvangen daarom een kant-en-klaar script met 10 stappen om zelf een succesvolle landingspagina te schrijven. Ook te gebruiken als verkooppagina of salespagina.

    Gratis e-book: meer online zichtbaarheid

    Hoe kun je je jezelf onderscheiden van de massa? Hoe weet je wat mensen aantrekt tot jouw merk? En hoe zorg je ervoor dat ze jouw content delen?

    Als je inzicht hebt in de motivatie van je publiek, kun je daar je content  op aanpassen. Ontdek de wetenschappelijke uitleg  waarom mensen bepaalde content wíllen delen en hoe jij daar je voordeel mee kunt doen.

    Download dit gratis e-book en zet een positieve beweging in gang.