Pakkende koppen voor je website

Kwalitatief goede webteksten worden altijd gevonden door Google. Bepaal de juiste keywords, schrijf een passende tekst, krachtige koppen en geef in begrijpelijk Nederlands antwoord op de vraag van je bezoeker.

De title-tag is het belangrijkste

Beschrijf in ongeveer 65 karakters wat je doet voor je klanten. Maak een krachtige zin waarin je de 2 belangrijkste keywords gebruikt.

De meta-description is nog belangrijker

De is het stukje tekst dat wordt getoond in zoekmachines. Op basis hiervan beslist een bezoeker op hij je pagina zal bezoeken of niet. Essentieel dus om hier de juiste woorden te kiezen.

Geef elke pagina op je website een unieke waarin je kort – 2 à 3 zinnen – vertelt welke informatie op die specifieke pagina staat.

Geef de overige koppen de juiste tags mee

Google hecht waarde aan de tags. Geef deze tags dus mee aan je koppen en tussenkoppen in je webtekst zelf.

Val met de deur in huis

Vertel het belangrijkste eerst: de context. Waarom moet de bezoeker verder lezen? Welke probleem los je op.

Schrijf informatieve koppen

Een groot percentage van de bezoekers leest alleen de koppen. Die moeten dus een samenvatting zijn van je kernboodschap. Misschien niet zo mooi, maar je boodschap komt wel over. Liever saai en duidelijk dan creatief en ongelezen.

Schrijf geen mooie volzinnen en gebruik geen overbodige woorden zoals lidwoorden en voegwoorden. Die nemen alleen maar kostbare plaats in.

Verplaats je in de bezoeker

Mensen zoeken iets op internet. Ze hebben een vraag, zoeken informatie of zoeken een oplossing voor hun probleem. Vraag jezelf dus af wat ze zoeken en maak in je koppen duidelijk het antwoord te vinden is in de daarop volgende alinea.

Activeer keywords met een werkwoord

‘Gebruik deze stoel’ of ‘schrijf je in voor de beste training’ zetten aan tot actie.

Gratis e-book: hét geheim van content die de moeite waard is om te delen

Hoe kun je je jezelf onderscheiden van de massa? Hoe weet je wat mensen aantrekt tot jouw merk? En hoe zorg je ervoor dat ze jouw content delen?

Als je inzicht hebt in de motivatie van je publiek, kun je daar je content  op aanpassen. Ontdek de wetenschappelijke uitleg  waarom mensen bepaalde content wíllen delen en hoe jij daar je voordeel mee kunt doen.

Download dit gratis e-book en zet een positieve beweging in gang.