Visuele storytelling: de ultieme tip

Goede content speelt in op wat je (potentiële) klanten écht kunnen gebruiken op dat moment. Daarbij helpt het enorm als het ook nog visueel aantrekkelijk is. In zijn boek ‘Opvallen met visual storytelling in 60 minuten’ adviseert Vincent Andriessen daarom om te variëren met content. Gebruik niet alleen tekst, maar ook beeld en audio.

Ik sprak hem over zijn nieuwe boek en schreef er het artikel Zó houd je de aandacht van je lezer tot de laatste letter vast! over op Frankwatching.

Helaas kon ik de audioclip met Vincents belangrijkste advies niet verwerken in dat artikel. Zonde!

Vandaar dat ik ‘m hier, met behulp van de tool SoundSiteJS, plaats:

Dit is Vincents nummer één-advies voor het maken van visuele content
Opvallen met visual storytelling (in 60 minuten)

Waarom visuele storytelling?

In zijn boek legt Vincent uit dat verhalen simpelweg aan kracht winnen wanneer je meerdere elementen inzet om de boodschap over te brengen.

  1. Gevarieerde content zorgt voor een unieke ervaring – mensen wíllen jouw content lezen en delen
  2. Je brein kan beeld makkelijk vertalen – daardoor blijft het beter in het geheugen
  3. Visuele content wordt vaker gedeeld – het is een tijdsefficiënte manier van werken

Meer over visuele storytelling lees je in het artikel op Frankwatching.

Begin met één foto of infographic

Begin met één tool. Bekijk onderstaande infographic en kies welk element van een bestaand – of nieuw – artikel je kunt vervangen ter ondersteuning van je verhaal.

Als je meteen 4 of 5 visuals wilt maken of tools wilt uitproberen, is het too much voor de lezer, en het duurt bovendien te lang voordat je artikel klaar is. Dat werkt demotiverend. Dus begin eens met een audio-fragment. Of bekijk welke data je in Piktochart kunt verwerken. Maak er daarna pas visuals van in Canva die je deelt op je sociale kanalen.

Hoe wordt daarop gereageerd? Kijk wat werkt voor jou, en bouw vervolgens je successen uit.

Welke visuele content kies je?

Ik experimenteerde met Piktochart en maakte deze infographic met daarin enkele tools uit het boek ‘Opvallen met visual storytelling in 60 minuten’.

Infographic visuele content

365 dagen inspiratie voor nieuwe content?

Iedereen wil gehoord worden! Daarom help ik ondernemers aan een succesvolle contentstrategie waarmee ze hun zichtbaarheid vergroten, bezoekersaantallen verdubbelen en toch tijd overhouden.

Meer weten? Mijn nieuwsbrief is een goed begin ↓

* Je ontvangt de nieuwsbrief maandelijks. Uitschrijven kan met één klik.