Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is het maken, publiceren en verspreiden van content – zoals blogs, vlogs, podcast, nieuwsbrieven en berichten op sociale media – die aansluit op de wensen van je doelgroep.

De gedachte hierachter is dat (wanneer je dit consistent doet) mensen jou gaan zien als een expert op je vakgebied.

Contentstrategie voor sociale ondernemers en purpose brands

Door: Gemma Steeman
schrijftrainer, contentspecialist

Wat is het verschil tussen contentmarketing en contentstrategie?

Contentmarketing is een vorm van marketing waarbij je ervoor kiest om je publiek te voorzien van waardevolle content.

Je contentstrategie zijn de keuzes die je hierbij maakt. Het is een plan waarin je vastlegt hoe jouw content gaat bijdragen aan jouw zakelijke doel én aan dat van je doelgroep.

  • Op welke doelgroep richt je je?
  • Naar welke informatie zijn ze op zoek?
  • Welke verlangens hebben zij?
  • Welke mix van on- en offline middelen ga je inzetten en welke (sociale) media gebruik je?

Gratis e-book: meer online zichtbaarheid

Hoe kun je je jezelf onderscheiden van de massa? Hoe weet je wat mensen aantrekt tot jouw merk? En hoe zorg je ervoor dat ze jouw content delen?

Als je inzicht hebt in de motivatie van je publiek, kun je daar je content  op aanpassen. Ontdek de wetenschappelijke uitleg  waarom mensen bepaalde content wíllen delen en hoe jij daar je voordeel mee kunt doen.

Download dit gratis e-book en zet een positieve beweging in gang.