Wat is goede content en waarom is het zo belangrijk?

Goede content is waardevol voor je doelgroep – op het moment dat zij dat nodig hebben – en geeft context. Het is hoogwaardige, vakinhoudelijke informatie waarmee je je publiek helpt om beslissingen te nemen. En als je dat goed doet, trek je daarmee jarenlang de juiste aandacht, krijg je meer leads en verbeter je structureel je positie in Google. Ik noem dat high-end content.

Seth Godin, auteur van diverse marketingboeken, zei ooit: Content marketing is the only marketing left. Wat hij daarmee bedoelde, is dat we tegenwoordig makkelijk door traditionele marketing heen prikken. We ervaren het als oppervlakkig en teveel gericht op promotie.

Content marketing is the only marketing left – Seth Godin

Contentstrategie voor sociale ondernemers en purpose brands

Door: Gemma Steeman
content, copy & conversie voor betekenisvolle merken

Als jij wilt opvallen in de enorme overload aan informatie van vandaag, dan maak je content die écht waardevol is.

Denk aan strategisch advies, belangrijke trends, praktische informatie en goed geschreven verhalen. Het geeft je lezers iets dat ze nog niet hadden:

  • Kennis
  • Verdieping
  • Inspiratie
  • Context
  • Humor
  • Visie

High-end content maakt je publiek sneller, slimmer of gelukkiger.

Nu geen tijd om te lezen? Pin nu, lees later.

  • Wat is goede content?

Waarom is hoogwaardige content zo belangrijk?

Veel marketeers en sociale ondernemers voelen de druk om vaak artikelen te schrijven, video’s maken en/of posts publiceren want:

  1. Dan ben je online beter zichtbaar
  2. Er zit altijd wel iets tussen dat waardevol is voor je publiek
  3. Je claimt autoriteit omdat je laat zien wat je weet

Maar stel jezelf eens deze vraag: zit jouw publiek te wachten op zo’n eindeloze stroom berichten?

Nee, ik denk het niet.

Waar ze echt mee zijn geholpen, is content die specifiek gaat over het probleem dat zij hebben.

En als je dat verstopt tussen eindeloos veel andere content, betekent dat dat je lezer harder zijn/haar best moet doen om te vinden wat ze nodig hebben.

Teveel keuze heeft een verlammend effect op mensen. En dan doen ze één ding: niks. Ze klikken niet door, maar ze klikken weg.

Niet méér, wel beter

Dus doe minder, niet meer, maar wel beter.

  1. Daarmee stijgt de kwaliteit – en daarmee de impact
  2. Het is gebruiksvriendelijker – en daarmee krijg je tevreden klanten

Wil jij ook leren hoe je high-end content kunt maken? Het helpt om je eigen kwaliteitsnormen op te stellen. Daarvoor kun je de 10 eigenschappen van high-end content gebruiken uit dit artikel.

Gratis e-book: meer online zichtbaarheid

Hoe kun je je jezelf onderscheiden van de massa? Hoe weet je wat mensen aantrekt tot jouw merk? En hoe zorg je ervoor dat ze jouw content delen?

Als je inzicht hebt in de motivatie van je publiek, kun je daar je content  op aanpassen. Ontdek de wetenschappelijke uitleg  waarom mensen bepaalde content wíllen delen en hoe jij daar je voordeel mee kunt doen.

Download dit gratis e-book en zet een positieve beweging in gang.